Kdo vam odpira vrata v knjižne svetove v šolskih knjižnicah?
Projekt Branje je iskanje je povezovalen, saj sodelujemo knjižnica in vse šole, pravzaprav v glavnem šolske knjižničarke. Kdo so naše sodelavke, ki po šolah odpirajo vrata v knjižne svetove in vabijo k branju?
Predstavljamo vam šolske knjižničarke in nosilko ter izvajalko projekta Popestrimo šolo, s katerimi skupaj izvajamo projekt. Z njim želimo spodbuditi, da bi branje postalo dobra družinska navada in veselo opravilo, da bi bilo dobro in celo hudo dobro. Starši in otroci, vabljeni v vse knjižnice! Obiščite raznolike dogodke, ki potekajo v okviru projekta Branje je iskanje.
»Vedno na preži za dobrimi zgodbami.«
Irena Milivojevič Kotnik, učiteljica slovenščine, šolska knjižničarka na OŠ Frana Albrehta in mama dveh malčkov
»Branje je potovanje v svet domišljije, v svet novega znanja in v prostoren svet raziskovanja.«
Tadeja Česen Šink, šolska knjižničarka na OŠ Frana Albrehta
»Vsaka zgodba nosi v sebi svoje posebne barve in oblike, širi svoj vonj, okus in dotike. Zato na ustvarjalnih druženjih za otroke in odrasle vstopimo v zgodbo, se povežemo s pisano ali izrečeno besedo in jo, vsak na svoj unikatni način, izrazimo v barvi in obliki, pesmi, plesu ali sliki.«
Rosana Kleindienst, univ. dipl.pedagoginja in sociologinja, dodatno usposobljena na področju predšolske waldorfske pedagogike in uporabne umetnosti, deluje kot multiplikator na projektu Popestrimo šolo 2017-2021 na OŠ Frana Albrehta
»Plesti vezi z mladimi, graditi zaupanje, buditi v njih strastne bralce, jim prisluhniti in jim približati moč pisane in izrečene besede - vse to je poslanstvo šolskega knjižničarja, zame najlepšega poklica na svetu.«
Marta Grkman Repolusk, šolska knjižničarka na OŠ Toma Brejca Kamnik, Univ. dipl. bibliotekarka ter dipl. etnologinja in kulturna antropologinja.
»Veliko otrokom sem že pomagala, da so vstopili na pot branja, trudim pa se, da na tej čudoviti raziskovalni poti tudi ostajajo. Zato sem se odločila, da se z našimi otroki pridružimo projektu. Morda nekoliko drugače kot ostali, a vendarle.«
Nataša Planko, učiteljica slovenščine na OŠ 27. julija, tudi navdušena športnica
»Vredno se je potruditi za vsakogar, ki morda danes še ne vidi smisla v branju, in prav v projektu Branje je iskanje vidim dodatno možnost, da združimo moči starši, knjižnice in šole, da vsakemu otroku in odraslemu najdemo knjigo, ki ga bo pritegnila in navdušila. Da postane bralec za vse življenje.«
Jožica Plevel, šolska knjižničarka na OŠ Komenda Moste
»Pomembno vlogo pri motivaciji za branje imajo tudi starši, zato z veseljem sodelujemo v projektu Branje je iskanje.«
Olga Drolc, šolska knjižničarka na OŠ Šmartno v Tuhinju, tu zaposlena že vse od začetka šole, leta 1996.
»Delo v knjižnici in z otroki me navdihuje, tudi za pisanje mladinske literature.«
Andreja Vukmir Brenčič, že več kot 20 let šolska knjižničarka na OŠ Marije Vere, avtorica otroških knjig, družinska terapevtka.
»Delo z učenci in knjigami v šolski knjižnici mi je v veliko veselje, z branjem potujemo v čudežne knjižne svetove, spoznavamo druge kulture, svet pravljic in bralnic. Čudežni svet branja odkrivam tudi svojim ljubim vnučkom. Branje osvobaja, je svet preprostih ali čudežnih besed … branje je iskanje …«
Mira Papež, že 30 let šolska knjižničarka na OŠ Stranje, učiteljica slovenščine, tudi babica.
... še dve teti iz ozadja
»Ključno je branje otroku, saj vpliva na njegov vsestranski razvoj. Berite jim tudi takrat, ko znajo že sami. Ker branje je lahko mnogo več kot bralna značka, domače branje in učenje. Je druženje in povezanost družinskih članov tudi zunaj šole in doma.«
Barbara Petrušić, bibliotekarka v Knjižnici Franceta Balantiča Kamnik in vodja projekta
Direktorica Knjižnice Franceta Balantiča Kamnik, Breda Podbrežnik Vukmir, ki je skupaj z Ireno Milivojevič Kotnik dala pobudo za projekt, pravi: »Bralna kultura ne pomeni, da moramo brati veliko in same resne knjige. Bralna kultura je način, kako živimo z branjem in kako ga cenimo ter vključujemo v vsakdanje življenje. Branje je zabavno, zato tisti, ki ga vzljubijo, veliko berejo. Predvsem pa je pomembno za rast, razvoj, znanje in razgledanost. Dobre države ni brez razgledanih državljanov in predvsem voditeljev.«
Kdo je avtor ilustracij?
»Oblikovanje podobe za projekt Branje je iskanje mi je bilo osebno v veliko zadovoljstvo. Z ilustracijami, ki orisujejo podobo, sem želela v nas spodbuditi raziskovalnega duha. Tako kot fantek s svetilko moramo tudi mi v živalih in predmetih, ki sem jih narisala, odkriti še neprebrane knjige. Branje je živahno, igrivo in aktivno početje!«
Monika Klobčar, diplomirana oblikovalka vizualnih komunikacij, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Povezava do predstavitve podobe:
https://www.behance.net/gallery/59064255/Lets-Read
Fotografa: Daša & Jure
»Povezuje naju veselje do fotografiranja, želja po novih znanjih in skupna rast na vseh področjih življenja. Skupaj sva ustvarila najin Woop Playground, kjer ustvarjava animacije, ilustracije, enostavne igre in ostale kreativne čarovnije. Ceniva male stvari v življenju, najino delo želiva širiti še na nova področja in spreminjati svet na bolje.«
Daša Keber in Jure Šimunič, ustvarjalen par z veliko domišljije, znanj in izkušenj s področja grafične produkcije in programiranja
Foto:Neža Reisner